توجه به دکوراسیون داخلی و اهمیت استفاده از یک طراح داخلی به روندی رو به رشد بین افراد تبدیل شده است. تغییر در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی، اداری، تجاری و … برای رسیدن به جدیدترین طرح ها در این زمینه اهمیت زیادی پیدا کرده است. طراحی داخلی در ایران به دلیل توجه مردم به وسایل جدید, لوکس، سفر و خرید مجله های طراحی و دکوراسیون و مشاهده آن در برنامه های تلوزیونی، روز به روز گسترده تر می شود در نتیجه آنها می خواهند در همان سطح زندگی کنند و توجه آنها به زندگی لوکس بیشتر می شود.

در آمریکا شغل های مرتبط با دکوراسیون داخلی به فروش ۸٫۶ میلیون دلار رسیده اند. چشم انداز مثبتی در سال ۲۰۱۶ برای افزایش و توسعه بازار کار وجود دارد. %۲۵ از شرکت ها در هر سطح و تخصصی در زمینه طراحی داخلی قصد استخدام نیروی جدید دارند که به گسترش این کار کمک می نماید.

طراحی داخلی فقط در این زمینه رشد نمی کند بلکه در جهات دیگر مانند : سلامت، تکنولوژی …. پیشرفت می نماید و در زندگی ما تاثیرگذار است. همچنین باعث توجه بیشتر ما در موضوعات مختلف، به محیط اطرافمان می شود. (بنابراین جهان به طراحان بیشتری در زمینه های مختلف نیاز دارد). در آمریکا بیشترین تعداد طراحان دکوراسیون داخلی به ترتیب در کالیفرنیا، فلوریدا و نیویورک زندگی می کنند. کمترین تعداد طراحان دکوراسیون داخلی نیز در آلاسکا هستند ( تنها ۱۰ دکوراتور) ، یعنی مردم به طراحان داخلی توجه نمی نمایند بنابراین در آنجا طراحی داخلی اهمیتی ندارد و مردم پول زیادی در ان خرج نمی کنند.

 

up